loading...
دانشجویان مهندسی پیام نور شمیرانات
ورود به انجمن سایت

آخرین ارسال های انجمن
barani بازدید : 558 یکشنبه 01 بهمن 1391 نظرات (1)

 

کنجد گياهي است يک ساله با ارتفاع حدود يک متر که قسمت انتهايي ساقه آن پوشيده از کرک است . برگ هاي آن بيضي ، باريک و نوک تيز است . گل هاي آن به رنگ سفيد يا قرمز، به طور تک تک در کناره برگ هاي قسمت انتهايي ساقه ظاهر مي شوند.
 
ميوه اين گياه به صورت کپسول و محتوي دانه هاي کوچک و مسطح و بيضوي است که دانه کنجد ناميده مي شود و قسمت مورد استفاده اين گياه است .
 
وطن اصلي کنجد هندوستان است که از آنجا به نقاط ديگر دنيا راه يافته است . در حال حاضر چين بزرگترين توليد کننده کنجد در دنيا مي باشد . هندوستان و حبشه از نظر توليد، بعد از چين قرار دارند . در ايران نيز مقداري کنجد توليد مي شود که بيشتر آن به مصرف تهيه روغن و حلوا ارده مي رسد.
 
خواص مفيدکنجدبراي سلامتي بدناز نظر طب قديم ايران، کنجد گرم است . کنجد بسيار مغذي است و در اکثر کشورهاي فقير به عنوان جانشين گوشت بکار مي رود . خواص مفيد کنجد به شرح زير است :
 
محسن فکوری بازدید : 657 چهارشنبه 26 مهر 1391 نظرات (0)

  (171 کیلو بایت )

نویسنده: مهندس فاطمه ياوري

محفظه های هوازی

محفظه‌هاي بي هوازي 

محفظه‌هاي بي هوازي و جعبه‌هاي دستكش امكان كشت و پرورش نمونه ها، مشاهده رشد، انجام تست‌هاي بعدي و گرم كردن نمونه‌ها تحت شرايط بي هوازي را براي پرسنل آزمايشگاه فراهم مي‌كنند. باكتري‌هاي بي‌هوازي مختلف در مقابل تاثيرات  اكسيژن، ميزان آسيب پذيري‌هاي متفاوتي دارند؛ در حالي كه گونه‌هاي ميكروآئروفيل و تا حدي بي هوازي، تا حدي مي‌توانند اكسيژن را تحمل كنند اما باكتري‌هاي بي هوازي اجباري، ممكن است حتي بعد از اين كه اندكي در معرض اكسيژن قرار بگيرند، غيرقابل كشت شوند. فرايند رنگ آميزي Gram كه نقش مهمي در شناسايي اوليه بي هوازي‌ها دارد، باكتري‌ها را به دو گروه تقسيم مي‌كند: دسته Gram مثبت و دسته Gram منفي. 

برای مشاهده ی متن کامل,به ادامه ه ی مطلب رجوع کنید

 

محسن فکوری بازدید : 763 دوشنبه 24 مهر 1391 نظرات (0)

انزیم چیست/کوفاکتور چیست؟آنزیم کاتالیست بیولوژیکی است. آنها نرخ واکنش شیمیایی را افزایش میدهند

آنزیمها ساختار پروتئینی با ترکیبات پیچیده بر پایه زنجیر آمینواسید متصل شده به یکدیگر با پیوندهای پیپتیدی می باشد. فاکتورهای متعددی وجود دارد که یک آنزیم را از دیگر آنزیمها مشخص میکند و این فاکتورها شامل حضور آمینواسید مخصوص، نظمی که آنها باهم متصلند و حضور یا غیاب یونهای آهنی است، مهمتر از همه، شکلگیری یا فرم ساختار پروتئینی است. تمام آنزیمها محلول در آب هستند؛ زنجیرهای آمینواسید در فرمهای مختلفی موج دار شده که پروتئین های هیدروفوب در داخل و به سمت داخل آرایش یافته، سبب حداکثر اتصال هیدروژنی مولکولی داخلی با آب یا دیگر مولکولها می گردد. بدون تردید، آب محیط ضروری فراهم سازنده عملکرد تمام آنزیمها است
آنزیمها کاتالیستهای فوق العاده موثری هستند که اجازه میدهند واکنشی که تحت شرایط عادی به سادگی اتفاق نمیافتد، اتفاق بیفتد و آن هم در نرخ سرعت بالا صورت گیرد. آنها کاتالیستهای واقعی هستند که در واکنش مصرف نمیشوند اما مسیر انرژی پایینتر را برای آنکه واکنش صورت گیرد، فراهم میسازند.
آنزیمها بسیار ویژه هستند و کاتالیست تنها یک واکنش میتوانند باشند و بر دیگر ترکیبات سیستم اثر ندارند. آنزیمها در تمام ارگانیزمهای موجودات زنده، جائیکه آنها واکنشهایی را که برای حیات ضروری باشد تضمین کنند، وجود دارند. آنها تنها واکنشهای بسیار ساده را تسریع میبخشند، هیچ آنزیمی به تنهایی قادر به کاتالیز واکنشهای بسیار پیچیده و چند مرحلهای نیست
محیط کاری آنزیم در عملکردشان بسیار مهم است. بعضی از آنها نیازمند حرارت و
PH مخصوصی هستند. برای مثال، در حرارت و PH بالاتر از حد توان، آنزیم کشته میشود و فعالیت خود را از دست میدهد و در حقیقت اگر محدوده عملیات خارج از رنج فعالیت آنزیم باشد عملکرد آنزیم غیرفعال می شود

برای مشاهده ی متن کامل,به ادامه ی مطلب رجوع کنید
محسن فکوری بازدید : 675 دوشنبه 27 شهریور 1391 نظرات (1)

روی انتن این ماه:

1.ست جديد ژنتيكي و امكان تشخيص سريع اختلالات سندرم Nanoon
روش تسـت جـديـد، سـرعـت تشخيـص تعداد زيادي از بيماري‌هاي ژنتيكي مانند RASopothies را افـــزايـــش داد. تـســـت جـــديـــد از طــريــق روش تشخيص مولكولي توسط شركت New Gene به هـمــراه شـركـت ژنتيكـي South West Thames Regional در لـنــدن انـجـام شـد.ايـن مـركـز يـك مـركـز تخصصي براي سندرم  Nanoon و اختلالات ارثي در بــريـتــانـيــا اسـت. سنـدرم Nanoon يـك سنـدرم مـادرزادي و شامل مشكلات بيماري‌هاي قلبي- اسـكـلـتي و كاهش رشد بعد از تولد و مشكلات شناختي است.
البته با توجه به اين كه مشخصات اين بيماري با بـعـضـي از مـشـكـلات ديـگـر مـشـابـه اسـت، امكان تـشـخـيص آن مشكل است ولي مي‌توان با توجه كــافــي و مــراقـبــت لازم بــه ايـن بـيـمـاري پـي بـرد. دانشمندان در آزمايشگاه St George حدود 10 سال كار كردند تا توانستند سندرم را clone كنند. در حال حــاضـر تسـت ژنتيكـي بـراي مشخـص شـدن ايـن بيماري از طريق شناسايي اختلال در ژن و جهش آن صورت مي‌گيرد كه اين يك كار زمان بر و پر هزينه است.
در روش جديد، تصوير454 بار بزرگ تر شده و تمام 12 ژن مربوط  به مشكلات Nanoon،‌ در يك panel نمايش داده مي‌شود. در روش‌هاي پيشين از روش توالي Sager استفاده مي‌شد .به علاوه قبل از وجـود تـسـت‌هـاي مـولـكـولـي تشخيص كلينيكي بسيار مشكل بود و احتياج به بررسي‌هاي قلب و لختـه خون داشت. البته بعد از كشف تست‌هاي مـولكـولـي كـار بسيـار راحت تر شد ولي به علت هـمـپــوشــانــي بـيـمــاري‌هــاي مختلـف و Nanoon، تـشخيص بيماري همچنان دشوار بود. اما روش جديد امكان تشخيص بيماري را با سرعت بسيار بيشتري فراهم مي‌كند. همچنين اين روش بسيار كم هزينه تر از روش‌هاي قبلي است.تشخيص در ايـن روش كـاملا قطعي و درست است، بنابراين مي‌توان روش‌هاي پزشكي مناسب را براي حل بـيـمـاري يافت. درمان با استفاده از اين روش در مـقـايسه با درمان هورموني يا درمان با استفاده از پــلاسـمــاي مـنـجـمــد، بـا سـرعـت بـيـشـتـري انـجـام مي‌پذيرد.

2.افزايش سديم در مغز انسان عامل ايجاد Sclerosis
تحقيقي در فرانسه نشان مي‌دهد كه سديم ايجاد شده در مغز باعث ايجاد ناتواني‌هايي در بيمار با Sclerosis متعدد مي‌شود. جمع سديم در مغز كه تـوسـط MRI مشخص مي‌شود يكي از علت‌هاي تخريب سلول‌هاي عصبي و مغز است كه به MS مي‌انجامد. وجود سديم در قسمت‌هاي خاصي از مغز باعث ايجاد   MSدر مراحل اوليه مي‌شود و در صـورتـي كـه سـديم كل مغز را دربر بگيرد فرد به بيمارفي  MS پيشرفته دچار مي‌شود.
مهم‌ترين مشكل موجود در Sclerosis نشاني از يك بيماري پيشرفته در بدن است كه پيش بيني آن بسيار مشكل است. بيماري Sclerosis يك بيماري خود ايمني است كه روي مغز و اعصاب و نخاع تاثير مي‌گذارد. البته ميزان تاثير و سرايت از يك فرد به فرد ديگر متفاوت است. در اين تحقيق از يك روش MRI خـاص اسـتـفـاده شـده كه ميزان سديم موجود در مغز را اندازه گرفته است. اين روش به روش Tesla Sodium MRI 3 معروف است.  
بـيـمـاران داراي RRMS مـقدار زيادي سديم در منفذهاي مغز و مخچه و قسمت‌هاي Temporal مـنــاطـق مـغـز دارنـد ولـي ايـن بـيـمـاري در مـراحـل پيشـرفتـه تمـام قسمـت‌هـاي مغـز را تـوسـط سديم مـي‌پـوشـاند.حتي بافت مغز هم از سديم پوشيده مـي‌شـود. ميـزان سـديـم مـوجـود در مغـز بـا درجـه بـيماري فرد ارتباط مستقيم دارد. در حال حاضر تـنـهـا راه حـل كـاهش روند MS،‌ استفاده از سديم مـوجـود در مغـز بـراي استفـاده از نرون‌ها در مغز است. تصاوير  MRI مغز كمك بسيار خوبي براي تـشـخـيــص بـهـتــر MS و نمـايـش ميـزان مشكـلات عصبي مي‌كند.

متن کامل را ادامه ی مطلب بخوانید!

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    رشته ی تحصیلی شما؟
    مهمان صندلی داغ این ماه می خواهید کدام یک از اعضای سایت باشند؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 257
  • کل نظرات : 213
  • افراد آنلاین : 25
  • تعداد اعضا : 5845
  • آی پی امروز : 100
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 149
  • باردید دیروز : 152
  • گوگل امروز : 10
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 301
  • بازدید ماه : 301
  • بازدید سال : 47,968
  • بازدید کلی : 2,141,998