مشاوره تلفنی درمان بیماری ها متخصص گیاهان دارویی و طب سنتی حکیم محمد صدیقی

– 09120580638-02165114469–09155077358 – 

مشاوره طب سنتی انلاین در تلگرام

ایدی پاسخگو سوالات پزشکی  @Kh_sedighi
    کانال طب سنتی
https://telegram.me/atarishahjahan

و درمان تمام بیماری ها در طب سنتی و گیاهان داروی

مشاوره 09120580638 - 09155077358


پیشگیری از بیماری های کلیه
زمان جاری : شنبه 23 تیر 1403 - 8:29 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :





این انجمن تا چند روز اینده تعطیل و مطالب ان به ادرس جدید انجمن منتقل خواهد شد.لذا خواهشمندیم مطالب خود را در ادرس جدید انجمن ارسال نمایید و از ایجاد هر گونه تاپیک جدید در این انجمن خودداری نمایید

***ادرس جدید انجمن***

 

 

http://forum.pnu90.ir/

 

 

 

تعداد بازدید 110
نویسنده پیام
ranginkaman آفلاین



عضویت: 10 /10 /-622
پیشگیری از بیماری های کلیه

همیشه پیشگیری موثرتر، کم‌هزینه‌تر و آسان‌تر از درمان است. آموزش‌های ساده و ابتدایی در مدارس و در سطح رسانه‌ها می‌توانند از ابتلای هزاران نفر به نارسایی کلیه جلوگیری نمایند. تنها با یک آزمایش ساده خون می‌توان از وضعیت کلی کارکرد کلیه‌ها آگاه شد.

به گزارش مجله پزشکی دکتر سلام، ۲۳ تا ۳۰ آبان در کشور ما به نام ï؟½هفته حمایت از بیماران کلیویï؟½ به ثبت رسیده است. همه ساله انجمن‌های تخصصی، مسوولان دولتی و نهادهای مردمی به مناسبت این هفته نشست‌های گوناگونی را ترتیب می‌دهند. متخصصان از جدیدترین یافته‌های علمی در زمینه درمان بیماری‌‌های کلیوی می‌گویند و گاهی هم آمارهای تازه‌ای را ارایه می‌دهند. مسوولان دولتی هم اغلب گزارشی از کارنامه یک‌ساله خود را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند و بیش و کم از برنامه‌های پیش‌رو سخن می‌گویند. در این بین انجمن‌های مردمی بیش از همه به تکاپو می‌افتند و سعی می‌کنند تا از این فرصت که نگاه‌ها به سوی‌شان چرخیده است بیشترین استفاده را ببرند و مشکلات بیشمار، کمبودها و انتظارات به حق خود را به گوش سایر هموطنان و نهادهای مسوول برسانند.

کلیه‌ها را باید یکی از پیچیده‌ترین اعضای بدن به شما آورد. کلیه‌های ما وظیفه جداسازی و دفع مواد زاید از خون را بر عهده دارند. خوشبختانه بافت کلیه‌های ما به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حتی اگر تنها بخش کوچکی از یک کلیه سالم باقی مانده باشد، کار تصفیه خون به خوبی صورت می‌گیرد و در نتیجه فرد علایمی نخواهد داشت این ویژگی کلیه البته از نگاهی دیگر چندان هم مطلوب به نظر نمی‌رسد. به زبان ساده‌تر بیماری‌های این عضو حیاتی اغلب بدون هیچ علامت واضحی کلیه‌های ما را گرفتار می‌کنند و تا مراحل پیشرفته هیچ تظاهر بیرونی از خود نشان نمی‌دهند. سرانجام وقتی کلیه‌های ما کاملا از کار می‌افتند تنها راه باقیمانده تصفیه مصنوعی خون با دستگاه‌های دیالیز خواهد بود. متاسفانه ۵۰ درصد بیماران مبتلا به نارسایی‌های کلیوی زمانی به پزشک مراجعه می‌کنند که دیگر تنها راه درمان دیالیز منظم هفتگی آنهاست.

نارسایی‌های کلیوی یکی از شایع‌ترین و البته پرهزینه‌ترین بیماری‌‌های مزمن در تمام کشورهای جهان به حساب می‌آید. بر طبق آخرین آمارها در کشور ما ایران سالانه در حدود ۴ هزار نفر بیمار جدید مبتلا به نارسایی‌های مزمن کلیوی، بر تعداد بیماران موجود اضافه می‌شود. در حال حاضر۱۵ هزار و۴۰۰ بیمار دیالیزی در ایران زندگی می‌کنند. به عبارت ساده‌تر در طول ۱۰ سال آینده با ادامه روند کنونی بیماران کلیوی در کشورمان به ۳ برابر افزایش خواهند یافت. در کنار این آمارها، آگاهی از یک آمار جهانی هم جالب توجه به نظر می‌رسد. طبق برآورد‌های موجود ۲۰ درصد از افرادی که دیالیز می‌شوند آنهایی هستند که به دلیل سهل‌انگاری و عدم رعایت رژیم مناسب غذایی به دنبال بیماری زمینه‌ای خود به نارسایی کلیوی مبتلا شده‌اند.

بیماری‌های کلیوی با چراغ خاموش به پیش می‌آیند. اما این هرگز به آن معنا نیست که ما باید تنها امیدوار باشیم که هیچ‌وقت پزشکمان خبر بد نارسایی کلیه‌های‌مان را به ما ندهد. در حقیقت بسیاری از بیماری‌‌های شایع‌ در صورت عدم کنترل، کلیه‌های ما را هم با تهدید جدی روبرو خواهند کرد. دیابت و فشار خون از مهم‌ترین این بیماری‌‌ها به شمار می‌روند. از سوی دیگر عفونت‌های مکرر اداری در کودکان می‌توانند آسیب‌‌های جبران‌ناپذیری را به کلیه‌‌های عزیزان ما وارد نمایند. علاوه‌براین، رعایت یک رژیم غذایی کم‌نمک همراه با پروتئین متعادل در کنار پرهیز از مصرف خودسرانه داروها و به‌ویژه مسکن‌ها می‌تواند از وارد شدن آسیب‌های تدریجی به کلیه‌ها جلوگیری کند.

همیشه پیشگیری موثرتر، کم‌هزینه‌تر و آسان‌تر از درمان است. آموزش‌های ساده و ابتدایی در مدارس و در سطح رسانه‌ها می‌توانند از ابتلای هزاران نفر به نارسایی کلیه جلوگیری نمایند. تنها با یک آزمایش ساده خون می‌توان از وضعیت کلی کارکرد کلیه‌ها آگاه شد. با وجود این متاسفانه هنوز در کشور ما یک نظام جامع برای غربالگری بیماری‌های کلیه وجود ندارد. به همین خاطر همچنان مجبوریم تا بودجه‌های خود را صرف خرید و تجهیز بخش‌های دیالیز در کشور نماییم. بودجه‌هایی که هیچ‌گاه کفاف بیماران پرشمار دیالیزی در کشور را نمی‌دهند. به امید آنکه با تشخیص زودهنگام مشکلات کلیوی بتوانیم روند نگران‌کننده کنونی را متوقف نماییم. قبل از ایجاد مشکل جدی برای کلیه‌های‌مان، به فکر پیشگیری از چنین مشکلاتی باشیم.


جمعه 16 تیر 1391 - 13:02
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از ranginkaman به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: kavirekochak &
پرش به انجمن :

این انجمن تا چند روز اینده تعطیل و مطالب ان به ادرس جدید انجمن منتقل خواهد شد.لذا خواهشمندیم مطالب خود را در ادرس جدید انجمن ارسال نمایید و از ایجاد هر گونه تاپیک جدید در این انجمن خودداری نمایید

***ادرس جدید انجمن***

 

 

http://forum.pnu90.ir/

 

 

 

تماس با ما | پیشگیری از بیماری های کلیه | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS