مشاوره تلفنی درمان بیماری ها متخصص گیاهان دارویی و طب سنتی حکیم محمد صدیقی

– 09120580638-02165114469–09155077358 – 

مشاوره طب سنتی انلاین در تلگرام

ایدی پاسخگو سوالات پزشکی  @Kh_sedighi
    کانال طب سنتی
https://telegram.me/atarishahjahan

و درمان تمام بیماری ها در طب سنتی و گیاهان داروی

مشاوره 09120580638 - 09155077358


استفاده از نانولوله کربنی برای تولید عضله مصنوعی
زمان جاری : یکشنبه 17 تیر 1403 - 3:24 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :





این انجمن تا چند روز اینده تعطیل و مطالب ان به ادرس جدید انجمن منتقل خواهد شد.لذا خواهشمندیم مطالب خود را در ادرس جدید انجمن ارسال نمایید و از ایجاد هر گونه تاپیک جدید در این انجمن خودداری نمایید

***ادرس جدید انجمن***

 

 

http://forum.pnu90.ir/

 

 

 

تعداد بازدید 60
نویسنده پیام
mahdi-salimi آفلاین



ارسال‌ها : 179
عضویت: 29 /8 /1391
محل زندگی: تهران
سن: 19
تشکرها : 200
تشکر شده : 297
استفاده از نانولوله کربنی برای تولید عضله مصنوعی

محققان دانشگاه تگزاس می‌گویند عضله‌های مصنوعی جدیدی که با استفاده از فناوری نانو بافته شده زمانی که با واکس پارافین ترکیب شود می‌تواند اجسامی 100 هزار برابر سنگین‌تر از وزن خود را بلند کرده و 85 برابر نیروی یک عضله طبیعی با همین ابعاد را تولید کند. در این پژوهش محققانی از کشورهای استرالیا، چین، برزیل، کانادا و کره جنوبی شرکت‌ داشته‌اند.

پژوهشگران یک تیم تحقیقات بین‌المللی با استفاده از نانولوله‌های کربنی موفق به بافت عضله‌هایی شده‌اند. رای باگمن رهبر این تیم تحقیقاتی می‌گوید عضله‌های مصنوعی که ما ساخته‌ایم به‌راحتی قابل تولید بود و قادر است 200 برابر وزنی را که عضله طبیعی هم‌اندازه خود می‌تواند بلند کند،(مردان آهنین وارد میشوند) را از زمین بردارد. هرچند این محصول قابلیت‌های متعددی می‌تواند داشته باشد اما از آن نمی‌توان در بدن استفاده کرد.(وحالا خارج میشن) نتایج این پژوهش در نشریه Science به چاپ رسیده است.

برای تولید این ساختار، از پارافین استفاده شده که به‌درون نانولوله‌های بافته شده، تزریق شده است. این ساختار را می‌توان با الکتریسیته یا شعله گرم کرد که در نهایت موجب بسط یافتن واکس شده و حجم بافته را افزایش داده و طول نانولوله‌ها را کاهش می‌دهد.

افزایش حجم و کاهش طول موجب می‌شود ساختار مارپیچی شکل ایجاد شود

باگمن می‌گوید از انجایی که تولید این عضله‌ها بسیار ساده و عملکرد آنها بسیار قابل توجه است، بنابراین می‌توان از آنها در ربات‌ها استفاده کرد.

انقباض این عضله بسیار سریع اتفاق می‌افتد به‌طوری که در 25 هزارم ثانیه می‌تواند منقبض شود. دانسیته توان این عضله 4.2 کیلووات در کیلوگرم است که چهار برابر بیشتر از نسبت توان به وزن در موتورهای احتراق درونی است.

برای رسیدن به این نتیجه، باید نانولوله‌های کربنی را باید به‌نحوی پیچید که حالت بافته شده پیدا کنند. حال اگر این نانولوله‌های بافته شده که حاوی واکس هستند گرم شود، پیچ‌خوردگی تا حدی باز شده و در صورت سرد شدن مجددا به حالت اولیه باز می‌گردد. سرعت این انقباض و انبساط در حد 11500 بار در دقیقه بوده و تا 2 میلیون بار می‌تواند اتفاق بی‌افتد. از انجایی که این مواد را می‌توان در هم تنید، می‌توان از آنها در تولید منسوجات خودشارژ شونده استفاده کرد. از سویی دیگر، با توجه به این که با گرم و سرد کردن می‌توان این ماده را منقبض و منبسط کرد، در نتیجه می‌توان از آن برای تولید مواد هوشمند استفاده کرد.

منبع : http://www.utdallas.edu/news/2012/11/15-20871_Wax-Filled-Nanotech-Yarn-Behaves-Like-Super-Strong_article-wide.htm


امضای کاربر : ای کسانی که ایمان آورده اید! چرا سخنی میگویید که عمل نمی کنید(الصف2)
چهارشنبه 04 بهمن 1391 - 11:17
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 2 کاربر از mahdi-salimi به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: sos & mohsen &
پرش به انجمن :

این انجمن تا چند روز اینده تعطیل و مطالب ان به ادرس جدید انجمن منتقل خواهد شد.لذا خواهشمندیم مطالب خود را در ادرس جدید انجمن ارسال نمایید و از ایجاد هر گونه تاپیک جدید در این انجمن خودداری نمایید

***ادرس جدید انجمن***

 

 

http://forum.pnu90.ir/

 

 

 

تماس با ما | استفاده از نانولوله کربنی برای تولید عضله مصنوعی | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS