مشاوره تلفنی درمان بیماری ها متخصص گیاهان دارویی و طب سنتی حکیم محمد صدیقی

– 09120580638-02165114469–09155077358 – 

مشاوره طب سنتی انلاین در تلگرام

ایدی پاسخگو سوالات پزشکی  @Kh_sedighi
    کانال طب سنتی
https://telegram.me/atarishahjahan

و درمان تمام بیماری ها در طب سنتی و گیاهان داروی

مشاوره 09120580638 - 09155077358


ساخت دستگاه تولید نانوذرات در دانشگاه تهران
زمان جاری : یکشنبه 17 تیر 1403 - 4:33 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :





این انجمن تا چند روز اینده تعطیل و مطالب ان به ادرس جدید انجمن منتقل خواهد شد.لذا خواهشمندیم مطالب خود را در ادرس جدید انجمن ارسال نمایید و از ایجاد هر گونه تاپیک جدید در این انجمن خودداری نمایید

***ادرس جدید انجمن***

 

 

http://forum.pnu90.ir/

 

 

 

تعداد بازدید 84
نویسنده پیام
yadborooghi آفلاین



ارسال‌ها : 263
عضویت: 13 /12 /1390
محل زندگی: تهران
سن: 20
شناسه یاهو: yadborooghi
تشکرها : 178
تشکر شده : 611
ساخت دستگاه تولید نانوذرات در دانشگاه تهران

یک محقق ایرانی موفق به ساخت دستگاهی برای تولید نانو ذرات مواد مختلف شد.

دکتر مهرداد خاکبیز، طراح این دستگاه با اشاره به قابلیت این دستگاه در تولید نانو ذرات کاربیدی و اکسید فلزات و هم‌چنین فلزات خالص، گفت: این دستگاه می‌تواند در هر یک ساعت 50 تا 100 گرم نانو ذرات تولید کند.

وی با بیان اینکه تاکنون دانش فنی ساخت این نوع دستگاه در اختیار دیگر کشورها بوده است، خاطرنشان کرد: تاکنون با این دستگاه نانو ذرات آلومینیوم، کاربید بور و اکسید تیتانیوم تولید شده است که هر کدام از آنها به تنهایی در صنایع مختلف کاربرد دارند اما در مقیاس نانو، کارایی آنها بیشتر خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران افزود: تاکنون چندین روش تولید نانوذرات در کشور بومی‌سازی شده است اما استفاده از این روش می‌تواند به صرفه‌تر باشد. ضمن اینکه خلوص و سرعت تولید پودر نانویی در این دستگاه بالاست.

خاکبیز درباره شیوه کار دستگاه تولید نانو ذرات ساز توضیح داد: یک محفظه داخلی تحت خلأ یا گاز خنثی برای دستگاه تعبیه شده است که پودرهای اولیه میکرومتری درون آن قرار می‌گیرند. دستگاه با استفاده از انرژی بالایی که دارد و با تلفیقی از فرآیندهای مکانیکی و شیمیایی، اندازه این پودرها را به مقیاس نانو می‌رساند.

وی افزود: طبق مطالعات انجام شده این دستگاه برای تولید نانو ذرات کاربیدها و اکسیدها مناسب‌تر است اما در صورتی که محیط خلأ برای محفظه این دستگاه در نظر گرفته شود، می‌تواند نانو ذرات خالص فلزی نیز تولید کند. به همین دلیل نمی‌توان برای آن محدودیتی در نوع ماده در نظر گرفت.

به گفته سازنده این دستگاه هم اکنون پروژه‌هایی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران برای کاربردی کردن محصولات مختلف این دستگاه در صنایع گوناگون آغاز شده است. یکی از نانو پودرهایی که توسط این دستگاه تولید شده نانو ذرات آلومینیومی است که می‌تواند به عنوان یک سوخت کارا استفاده شود یا به عنوان مکمل با سوخت‌های دیگر برای استفاده در صنایع گوناگون ترکیب شود.

عضو هیات علمی دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: همچنین کاربید بور و اکسید تیتانیومی که این دستگاه تولید می‌کند، مصارف پزشکی زیادی دارند و می‌توانند در کامپوزیت‌های دندانی به عنوان تقویت‌کننده یا آنتی باکتریال به‌کار گرفته شوند که دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران به همراه دانشکده علوم و فنون نوین در حال کاربردی کردن این نانوذرات در صنایع پزشکی هستند.

خاکبیز با همکاری دیگر اعضای هیات علمی این دانشکده، پروژه‌هایی را نیز در مقطع کارشناسی ارشد برای تعیین کاربری تولیدات این دستگاه در صنایع گوناگون تدوین کرده و تلاش می‌کند تا این دستگاه را از قالب آزمایشگاهی به نیمه صنعتی ارتقاء دهد.


امضای کاربر :
انجمنی پویا ----------> دانشگاهی پیشرو ----------> کشوری مستقل
چهارشنبه 13 دی 1391 - 17:49
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 5 کاربر از yadborooghi به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: mahdi-salimi & aliyannejadi & mohsen & aqua & mina72 &
پرش به انجمن :

این انجمن تا چند روز اینده تعطیل و مطالب ان به ادرس جدید انجمن منتقل خواهد شد.لذا خواهشمندیم مطالب خود را در ادرس جدید انجمن ارسال نمایید و از ایجاد هر گونه تاپیک جدید در این انجمن خودداری نمایید

***ادرس جدید انجمن***

 

 

http://forum.pnu90.ir/

 

 

 

تماس با ما | ساخت دستگاه تولید نانوذرات در دانشگاه تهران | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS